C a m i l l a

Mitt Liv Mina Tankar Min Blogg

När livet stannar - En berättelse om att överleva

Publicerad 2009-03-04 15:20:27 i Allmänt,



"Hur ska vi klara alla möten med dem som kände oss när vi fortfarande levde?"


Jag håller för tillfället på att läsa en bok som heter När livet stannar. Det handlar om en kvinna som förlorar två av sina tre barn, sin man och sina bästa vänner i tsunamikatastrofen. Man får följa henne tiden efter. Jag har tidigare läst Klockan 10.21 på morgonen i Khao Lak och den handlar mycket om Pigges tid i Thailand och mindre om hur han byggde upp sitt liv efter. Här är det tvärtom. Otroligt jobbig bok att läsa men oj så bra, om man nu kan kalla denna typ av bok bra? Man läser det hon har varit med om man kan inte förstå det, inte långt till tårarna.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Camilla

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela