C a m i l l a

Mitt Liv Mina Tankar Min Blogg

Det där med träning.

Publicerad 2012-09-11 22:37:00 i Allmänt,

Som jag nämde tidigare kom jag iväg på push and lift idag. Vilket var välbehövligt då jag kan vara i mitt livs sämsta form just nu, och jag trivs inte alls med det!! Jag kom igång rätt bra med löpningen i början av sommaren fram tills jag bröt armen och efter det orkade jag liksom inte göra nåt. Jag gick inte ens ut på promenad eller PW. Jag var rätt stillasittande hela sommaren. Största fysiska aktivitet var att greja lite vid sommarstugan men det var inte så mycket jag kunde göra med en arm. Jag degade ihop totalt, vilket jag egentligen inte trivs allt med men motivationen fanns verkligen inte där och helt ärligt har det varit lite segt att komma igång. Jag tycker egentligen om att träna och detta är inte likt mig. Men nu ska jag komma igång igen!! En sak däremot som har slagit mig när jag har pratat om träningen med vissa och just påpekat att jag känner mig i så dålig form får jag ofta till svars: "Men det spelar väl ingen roll för dig, du är ju ändå smal". Det gör mig lite irriterad och lite fundersam. Tränar vissa enbart av den anledning att man vill gå ner i vikt? Inte för att man mår bättre och blir piggare? Kan tala om att jag känner mig på mycket bättre humör och mycket piggare när jag tränar regelbundet jämfört med när jag inte tränar. Om det är så att vissa enbart tränar för att gå ner i vikt så tycker jag synd om dem för då missar de den härliga känsla som jag upplever av träning. Jag tycker det är kul och jag mår verkligen bra av det! Är det så att det anses ok att va otränad och ohälsosam bara man är smal? Jag är inget extremt hälsofreak utan jag trivs med att träna och äta någolunda nyttigt, men även med att kunna unna mig goda saker när suget faller på.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Zofie

Publicerad 2012-09-13 11:01:54

ah vad jag håller med dig! Det handlar om välmående i kropp & själ! Jag blir själv på otroligt dåligt humör om jag inte får röra på mig!

Postat av: Anna

Publicerad 2012-09-13 11:16:44

Ja tack för den du.. Nu kommer jag ju aldrig kunna slita mig ifrån tv:n på tisdagskvällarna! :p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Camilla

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela