C a m i l l a

Mitt Liv Mina Tankar Min Blogg

Inspirerande dag

Publicerad 2012-02-07 20:43:09 i Allmänt,

Idag har jag varit på två riktigt bra föreläsningar. Den första var med Patrik Sjöberg där han pratade om sin karriär och om sin bok. Självklart var det en rätt tung föreläsning när han berättade om allt det hemska han varit med om. Jag tillhör den skaran som verkligen gillar Patrik för hans  dryga, diviga och kaxiga attityd. Skönt med någon som alltid säger vad han tycker och tänker, det är ju liksom hans grej, men samtidigt skulle jag inte vilja ha han som ovän :P Självklart tog han varje chans han kunde att hacka lite på Stefan Holm. Jag tror jag ska köpa hans bok och läsa faktiskt. Men SHIT va stor han är!! Både lång och grov. My god!

Andra föreläsningen var med Thomas Bodström där han föreläste om alla sina olika karriärer/jobb. Han har ju varit/är allt från fotbollspelare, advokat, författar till justiteminister. Nu jobbar han återigen "endast" som advokat och man kan ju inte låta bli att bli sjukt imponerad av allt han har lyckats med. Han var en riktigt grym föreläsare och han bjöd på sig själv när han berättade om alla misstag han gjort bland alla världens höjdare. Föreläsningen var bara en timme och den gick väldigt snabbt tyvärr. Det grymma med dessa två förläsare var att trots att de endast pratade om sina kariärer så kände man ändå när man gick därifrån att man lärt sig saker från dem båda. De fick fram sina budskap bra om vad som är viktigt i livet (Sjöberg) och vad man ska tänka på i sina karriärsval (Bodström).

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2012-02-07 22:16:34

Va kuk att dom var bra :) men själv tillhör jag den skara som inte gillat Sjöberg för hans dryga o kaxiga attityd :p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Camilla

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela