C a m i l l a

Mitt Liv Mina Tankar Min Blogg

From here to..?

Publicerad 2011-11-30 16:55:24 i Allmänt,

Jag vill ju åka och plugga en termin i USA och jag har hela tiden trott att jag skulle kunna tillgodoräkna mig den termin sedan när jag kommer hem, utan att behöva förlänga min utbildning med en termin. Men eftersom jag har tänkt mig att läsa redovisning som inriktning kommer inte detta funka som jag tänkt eftersom redovisning utgårn ifrån de lagar och bestämmelser vi har här i Sverige så hjälper det ju inte att jag åker över till USA och läser om hur de gör där. Känns inte som företagen här i Sverige bryr sig så mycket om det sen ;) Så det kommer nog tyvärr bli så att jag måste läsa ytterliggare en termin för att kunna få in handelsrätt och beskatningsrätt i min utbildning. Min studivägleadre trodde att det skulle bli tungt att läsa de kurserna parallelt med något annat men det kanske kan gå att läsa dem på sommaren när jag kommer hem.. Det känns ju drygt att förlänga en redan lång utbildning men samtidigt så är det ju BARA en termin så det funkar ju för jag vill verkligen åka!
Vem vill inte till USA? :p

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-12-02 12:29:00

tack va glad ja blir :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Camilla

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela