C a m i l l a

Mitt Liv Mina Tankar Min Blogg

Nervös, ledsen, förvirrad, förväntansfull.. i en mix..

Publicerad 2010-05-23 23:40:42 i Allmänt,

Jag ska ju som många vet troligen börja läsa i höst (eller jag ska det men det gör ont i mitt härta att säga SKA) och saken är den att jag har sett fram emot det och det ska bli kul men ju närmare tiden kommer desto mer rädd och orolig blir jag. En del av mig vill lämna Karlstad för en stund och uppleva något nytt och träffa nya människor. Men den delen av Camilla som är grymt hemmakär vill bara stanna här föralltid där man är trygg och i den staden som man kan varje gata på.l Den staden där man spenderar all sin tid.. Hur kommer det bli i en nya stad där jag inte känner någon och jag inte känner till något.. Nervös/rädd är hur jag skulle beskriva mina känslor.. Visst jag ska inte flytta till andra sidan jordklotet men jag ska ändå lämna allt jag känner till om bara några månader.. En del av mig vill bara gråta när jag tänker på att jag ska lämna mina goa arbetskamrater och en arbetsplats som jag trivts så grymt bra på i snart 4 år.. Nu kommer sommarstaden Karlstad fram och då visar den sig verkligen från sin rätta sida och jag kan inte förstå vad man har gnälllt på under vintern, Karlstad är ju grymt. Men samtidigt så vet jag att jag behöver det här och att jag vill det men just nu känns det tungt..ledsamt är nog mer ordet jag söker.. Nu kanske alla undrar varför jag ska dra om jag nu trivs så förbannat bra med allt men saken är den att det känns som man har fastnat.. Allt är bekvämt och lätt men det är ju inte bara det man vill ha ut av livet.. Just nu är jag glad att jag har sökt mig till en stad som ligger i närheten av Karlstad så möligheten att komma hem på under två timmars bilfärd finns, det behöver jag.. Men ibland måste man lämna det man har för att faktiskt inse hur bra det är. Men just nu vill jag bara stanna tiden....

 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-05-24 09:44:13

Jag förstår jag verkligen! Det är inte helt lätt att bara flytta från sitt hem o allt man känner till men jag tror det kommer bli jättebra när du väl är där :) o tur att det inte blir flytt så långt :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-05-24 10:46:24

Jag tror det blir till det sämre. Förändring är aldrig bra :) Nejdå Camilla det blir garanterat bra, glöm inte att bjuda in mig bara. // Hemlig som fan från en dator mitt i skogen. (ses i helgen)

Postat av: Anna

Publicerad 2010-05-24 11:22:40

Det kommer att bli så bra ska du se ;D

Postat av: Hanna

Publicerad 2010-05-24 19:21:04

Jag förstår exakt hur du känner, det kan jag lova dig. Och du vet hur mycket jag har längtat hem dessa månader. Men samtidigt får du en helt annan sits, du har nära hem och du kommer kunna umgås med människor i samma ålder. Plus att man växer som person... Du som är så social kommer fixa det här galant :) Men jag ljuger om jag säger att det är lätt att flytta, det vet du :)

Postat av: Putte

Publicerad 2010-05-25 23:48:38

Nej det är inte så lätt o flytta o visst tyckte jag det var lite tungt när ni lämnade av mig i arvidsjaur men ett nytt ställe för mycket bra med sig också. Folk är likadana överallt och tror du kommer ha svinkul som student i Örebro bland likasinnade o arbetskamraterna finns väl kvar. Aldrig fel o bredda nätverket med härliga människor. Men hemma är alltid hemma o dit tar ju du dig lätt iaf! ;)

Postat av: Malla

Publicerad 2010-05-27 19:17:04

Du har inget att oroa dig för! Du kommer klara det galant! Öret är inte såååå långt från Karlstad, det är inte världens ände! Man vänjer sig snabbare än du tror! Och du kanske kommer gilla Örebro lika mycket som Karsltad sen, vem vet?! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Camilla

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela