C a m i l l a

Mitt Liv Mina Tankar Min Blogg

Filmtips

Publicerad 2009-07-03 08:21:57 i Allmänt,

Vet inte om man ska kalla det filmtips eftersom jag mådde rätt dåligt efter att ha sett "Pojken i randig pyjamas" men det var en riktigt bra film.



Bruno, en oskuldsfull och naiv 8-åring, tvingas utan förvarning flytta från sitt trygga hem i Berlin till den tyska landsbygden. Uttråkad och rastlös trotsar han sin mammas förbud och beger sig på upptäcksfärd i den närliggande skogen. Där möter han en jämnårig pojke och en oväntad vänskap tar sin början... Pojken i randig pyjamas utspelar sig under andra världskriget och är baserad på John Boynes prisbelönade roman. Det är en oerhört gripande och tänkvärd film som kommer att dröja sig kvar i ditt medvetande långt efter att eftertextern slutat rulla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Camilla

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela